U jeku turističke sezone, Kaspersky je istražio koliko često ljudi koriste AI za planiranje putovanja i koje aspekte svog putovanja turisti spremno poveravaju veštačkoj inteligenciji.
Ko koristi AI i zašto? Istraživanje je potvrdilo da je veštačka inteligencija postala široko rasprostranjen alat među aktivnim korisnicima interneta – 72 procenta ispitanika izjavilo je da je bar jednom koristilo AI servise. Kod osoba mlađih od 35 godina taj procenat dostiže 88 odsto. Međutim, kako se i očekivalo, starija generacija (54+) manje je sklona korišćenju AI servisa – 54 odsto je imalo interakciju sa AI, dok 20 procenata ne pokazuje nikakvo interesovanje da je isproba.
Ispostavilo se da je istraživanje najpopularnija upotreba veštačke inteligencije, pri čemu je 76 odsto ispitanika potvrdilo da je to najčešći način korišćenja AI. Drugo i treće mesto zauzima upotreba AI u poslovne svrhe (45 odsto) i za učenje (40 procenata). Zabava (39 odsto) i eksperimentisanje sa tehnologijom dele četvrto mesto. Planiranje putovanja pomoću AI, sa 28 odsto glasova, još uvek se ne ubraja među najpopularnije načine njene upotrebe.
Bez obzira na relativno mali procenat korisnika koji su primenili veštačku inteligenciju u planiranju putovanja, gotovo svi (96 procenata) su bili zadovoljni ovim iskustvom. Čak 44 odsto njih ocenilo ga je kao „savršeno”, dok je 52 procenta smatralo da je „dobro”, što je i dalje pokazuje dosta visok nivo zadovoljstva. U oba slučaja, veliki broj ispitanika (84 odsto) potvrdio je da planira da koristi AI prilikom pripreme putovanja u budućnosti, što ukazuje na to da bi AI servisi u bliskoj budućnosti mogli postati znatno popularniji alat za planiranje.
Njih 66 odsto koristilo je AI za odabir smeštaja, 60 odsto je uz njegovu pomoć sastavilo listu restorana, a 58 procenata je čak poverilo AI pretragu karata. Zanimljivo je da su porodice sa decom aktivnije koristile razne funkcije AI u pripremi putovanja nego ispitanici bez dece, što sugeriše da AI pomaže korisnicima da uštede vreme.